Loading

טיפים לניקוי ותחזוקת מערכות סולאריות

 

כבר ידוע שמערכות סולאריות דורשות טיפול ואחזקה שוטפים על מנת שפוטנציאל הייצור שלה ינוצל עד תומו וישמור על רווחיות ההשקעה שלכם. בעוד התנאי אקלים בארץ מצוינים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, הם גם מהולים באבק, לכלוך, זיהום אוויר וחלקיקים אחרים הנישאים באוויר, זאת בנוסף ללשלשת ציפורים ואלו רק חלק מהגורמים אשר מפחיתים את יעילות ייצור החשמל.

 

הטיפול הדרוש הוא ניקיון ואחזקה שוטפים ובקרה על סביבת המערכת. אבל אנו לא ממליצים לכם לעלות עם צינור ודלי ולהתחיל לשטוף את הפאנלים. ידוע שהמים בארץ בדרגת קשיות מאוד גבוהה ולכן בכל מקרה, מומלץ מאוד לטפל ולסנן את המים וכמו כן לא כל מערכת סינון/פילטר מים בהכרח תתאים לעבודה זו. יש לשים לב שמשתמשים בציוד ייעודי שמתאים לעבודה מסוג זה. בנוסף, צריך להיזהר משאריות של כלור, אבנית מלחים ומינרלים מיותרים במים שלא היינו רוצים שיישארו על גבי הפאנלים. הגורמים אלו שפוגעים במערכת ויוצרים נזק בלתי הפיך בדרך כלל נובעות מהניסיון של בעלי מערכות לנקות אותן באופן עצמאי, או על ידי צוות לא מיומן וציוד לא מתאים. ניקוי בעזרת מים לא מטופלים המשאיר אבנית על גבי הפאנל תגרום לירידה חדה בתפוקת ייצור החשמל. לרוב דטרגנטים (סבונים) ביתיים גם אינם מתאימים לפאנל מסיבות שונות, ביניהן חומציות, ושיירי כימיקלים העושים נזק לתווך ארוך. שטיפה בלחץ מים גבוה מדי – שלא בהתאם לדרישות היצרן – פוגע באטימות הפאנלים ויכול לגרום לחדירת מים ולהשבתה של הפאנל.

 

ישנם מחקרים המצביעים על כך כי מערכות פוטוולטאיות שאינן מתוחזקות כראוי, עלולות לסבול מירידה של כ-25% בתפוקת ייצור החשמל. למרות שמדובר לרוב במערכות אמינות לאורך שנים, כתוצאה מהתנאים בהן עומדות מערכות סולאריות בישראל לאורך זמן, ישנה ירידה בתיפקוד. הימצאותם של הפאנלים הסולאריים על גגות או מתקנים חיצוניים וגבוהים חושפת אותם לגורמים, שחוסמים את קרני השמש ופוגמים ביכולות ייצור החשמל שלהם. חברות המייצרות פאנלים סולאריים בעולם מספקות הוראות ניקוי, שטיפה ותחזוקה ספציפיות לפאנלים שלהן. הניקוי חייב להתבצע על ידי צוות מיומן.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת סולאר קלין

ניקיון ואחזקה למערכות סולאריות

 
הצטרפו ללקוחותינו !!
אנו מזמינים אותכם להצטרף לכלל לקוחותינו ולהינות משירות אמין, מקצועי ויעיל. אנו עובדים בפריסה ארצית ומתחזקים היום מעל ל150MW של מערכות סולאריות על גגות וקרקעיות לפרטים 053-5898681  


ניקיון מערכות סולאריות
אנרגיה סולארית - ניקיון מערכות סולאריות
שטיפת מערכות סולאריות
שטיפה/ ניקוי מערכות סולאריות.
     
כל הזכויות שמורות לסולאר קלין ©       info@solarclean.co.il   057-5898681 | 057-7730151   077-5469102
© Copyright 2011 Studio-POV בניית אתרים